06.10.2022 09:10

Zimbabwe - kraj nadziei i uśmiechu wbrew łzom

67
5 października, w sali multimedialnej w Urzędzie Gminy Michałowice odbył się pierwszy wykład rozpoczynający jesienny semestr Michałowickiego Uniwersytetu Otwartego Wszelkiego Wieku.

Na wykład zaprosiło Stowarzyszenie "Przyjazne Jutro", a poprowadziła go mieszkanka gminy, edukatorka, podróżniczka - Aleksandra Rasz, która rok temu spełniła swoje marzenie i wyruszyła w podróż po Zimbabwe.

Na uczestników spotkania czekała gigantyczna porcja wiedzy o Afryce.  Pani Aleksandra wciągnęła wszystkich w historię Zimbabwe, panujące tam nastroje, przedstawiając przy tym cały szereg wiadomości na temat funkcjonujących tam rezerwatów ochrony dzikiej przyrody, w szczególności rezerwatu Imire, który jest jednym z ważniejszym rezerwatów w Afryce, ze względu na ochronę i podtrzymywanie populacji nosorożców. 

Nie zabrakło także wielu ciekawostek na temat zwierząt zamieszkujących sawannę. Przybyli goście znaleźli odpowiedź na nurtujące od dziecka pytanie: "czy zebra jest biała w czarne paski, czy czarna w białe"? Poznali zwyczaje Pumby (guźca), a także dowiedzieli się, które zwierzęta zagrożone są atakami kłusowników i wyginięciem. Te i wiele innych informacji czekało na wszystkich, którzy postanowili spędzić środowe południe na wykładzie zorganizowanym przez Stowarzyszenie "Przyjazne Jutro".

W ramach Michałowckiego Uniwersytetu Otwartego Wszelkiego Wieku, w październiku odbędą się jeszcze dwa spotkania:

  • 19 października -  "Zawał, udar, wiesz jak pomóc? Nauka w teorii i praktyce". Szkolenie poprowadzą ratownicy-instruktorzy Stowarzyszenia RES. Kolejne dwa szkolenia z pierwszej pomocy - 16 listopada i 7 grudnia;
  • 26 października -  "Puszcza inspiruje: odkryj Puszczę Kampinoską". Emilia Frydrych - menedżerka kultury, autorka projektu "Puszcza inspiruje", zarządza instytucją kultury w otulinie Puszczy Kampinoskiej. 

Spotkania dofinansowane z budżetu gminy Michałowice, w ramach dotacji dla organizacji pozarządowych.

Opublikowany przez: Stanowisko ds. promocji

Zobacz także