22.02.2018 12:50

Gordonki bawią i uczą w Regułach

550
Gordonki – czyli jak rozwijać zdolności muzyczne naszego dziecka.

Zajęcia gordonowskie, które odbywają się w Regułach, to w uproszczeniu zajęcia rytmiki i śpiewu. To bardzo duże uproszczenie, ponieważ jak mówią rodzice są to zajęcia, których cel i metody różnią się zdecydowanie od standardowych zajęć.

 

Przede wszystkim celem zajęć gordonowskich jest umożliwienie dzieciom optymalnego rozwoju muzycznego. Jego stymulowanie za pomocą śpiewu nie tylko kształtuje zdolności muzyczne, ale także pomaga we wszechstronnym rozwoju dziecka.

 

Metoda ta pochodzi od nazwiska E.E. Gordona, amerykańskiego muzyka jazzowego, pedagoga i psychologa muzyki. Twierdzi on, że każdy człowiek rodzi się z jakimś poziomem uzdolnień muzycznych, a pierwsze pięć lat życia dziecka tworzy podstawę dla późniejszego rozwoju. Zatem jak sprawić, żeby dziecko chciało się uczyć? Najlepiej poprzez zabawę, muzykę i różne rekwizyty, np.: kolorowe chusty, grzechotki i piłki.

 

W trakcie zajęć dzieci nie uczą się piosenek na pamięć i nie słuchają muzyki z różnych instrumentów. Jedynie głos rodziców i opiekunów jest tu instrumentem. Tak, tak, w zajęciach czynny udział biorą zarówno dzieci, jak i rodzice. To kolejny element, który różni zajęcia gordonowskie od standardowych zajęć z rytmiki. Mogłoby się wydawać, że potrzebny do tego jest wybitny talent muzyczny, ale nic podobnego. Rodzice wraz z dziećmi śpiewają rożnego rodzaju rymowanki, przy których wszyscy świetnie się bawią i bardzo angażują. Co ciekawe, dzieci mają pełną swobodę ruchu i nie są zmuszane do siedzenia w miejscu.

 

Gordonki to świetna propozycja dla dzieci w wieku od 0 do 3 roku życia. Przede wszystkim jest to wspólny czas rodzica z dzieckiem. Spotkanie z muzyką, którego zadaniem jest rozwinąć w dziecku nie tylko zdolności muzyczne, ale również rozwój wszechstronny.

 

Zajęcia Gordonki zostały zorganizowane przez sołtys i Radę Sołecką Reguł oraz sfinansowane z funduszu sołeckiego.

 

 

Podobne tematy: świetlica Reguły, Reguły

Zobacz także