Rozbudowa Alei Kasztanowej oraz nowe rozwiązania dla pieszych i rowerzystów
11Celem przedsięwzięcia jest poprawa bezpieczeństwa oraz komfortu poruszania się pieszych, rowerzystów i kierowców.
Na całym modernizowanym odcinku zaplanowano budowę chodnika i drogi dla rowerów, oddzielonych od jezdni pasem zieleni – zgodnie z obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Jezdnia od ronda im. kpt. hm. Stefana Jaronia Kowalskiego w Pęcicach, a także na fragmencie pomiędzy ul. Mazurską a rondem z ul. Sanatoryjną, pozostanie w obecnym śladzie drogi. Na odcinku z cennym przyrodniczo i krajobrazowo szpalerem drzew jezdnię przesunięto na zachodnią stronę, aby zachować aleję oraz umożliwić budowę ciągu pieszo-rowerowego.
Wzdłuż trasy przewidziano standardowe szerokości elementów infrastruktury: 1,8 m dla chodnika, 2,5 m dla drogi rowerowej oraz 5,5 m dla jezdni. W centralnej części projektowanego odcinka zaplanowano miejsce obsługi ruchu rowerowego (MORR), pełniące funkcje wypoczynkowe i techniczne. To właśnie tu – zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego – w przyszłości mają krzyżować się kierunki ruchu pieszego (także znad rozlewisk Utraty) oraz ruchu rowerowego. W rejonach skrzyżowań i miejsc, gdzie ścieżki piesze i rowerowe się przecinają, przewidziano dodatkowe elementy uspokajające ruch, co zwiększy bezpieczeństwo wszystkich użytkowników.
Chodnik i droga rowerowa zostaną wyposażone w nowe oświetlenie, natomiast jezdnia będzie doświetlana w rejonie przejść dla pieszych i skrzyżowań. Projekt obejmuje również wykonanie systemu odwodnienia w formie otwartego rowu, który przechwyci i będzie retencjonował wody opadowe, a ich nadmiar zostanie odprowadzony do planowanych zbiorników otwartych.
Całość prac realizowana jest z poszanowaniem istniejącej zieleni oraz naturalnych uwarunkowań cennego przyrodniczo obszaru – zielonego pierścienia miast.
Pełna koncepcja dostępna jest poniżej. Zapraszamy do zapoznania się z materiałem.
Załączniki
Zobacz także