Komunikat WKD w sprawie rozwiązania umowy na świadczenie usługi sprzedaży biletów WKD za pośrednictwem aplikacji mobilnej mPay
46Zakończenie funkcjonowania aplikacji mobilnej wynika z zakończenia współpracy z jej operatorem – firmą mPay. Konieczność rozwiązania obowiązującej dotychczas umowy z operatorem wynika z faktu, iż od pewnego czasu nie wywiązywał się on z bieżących rozliczeń w zakresie terminowego odprowadzania należności przysługujących Spółce z tytułu sprzedanych biletów na przejazdy pociągami WKD.
Opóźnienia w przekazywaniu należności na zasadach określonych w obowiązującej umowie wpływały na systematyczne narastanie kwoty zadłużenia operatora mPay względem Spółki WKD. Pomimo kierowanych do wykonawcy licznych monitów w zakresie konieczności uregulowania stanu bieżących rozliczeń do oczekiwanego poziomu i doprowadzenia sytuacji do zgodnej z postanowieniami umownymi, jak również szeregu zapewnień ze strony wykonawcy o chęci i woli rozwiązania wynikłych problemów, Spółka nie otrzymywała w odpowiedzi sygnałów ani działań potwierdzających realną możliwość ich wyeliminowania – bez wystąpienia ryzyka poniesienia strat na prowadzonej w tym obszarze działalności. Przeciwnie – identyfikowano wciąż powstawanie nowych i kumulowanie się zaległości.
Przez dłuższy czas Spółka WKD, w trosce o własnych pasażerów, chcąc uchronić ich przed problemami związanymi z ograniczeniem bądź zawieszeniem jednej z możliwości zakupu oferowanych usług, przystawała z należytym zrozumieniem na okoliczności leżące u podstaw odsuwania się w czasie terminów regulowania bieżących zobowiązań, wykazując tym samym dobrą wolę i zaufanie względem wykonawcy.
Niestety, z uwagi na znaczne ryzyko wystąpienia dalszych strat finansowych o istotnej wartości, Spółka zmuszona była do rozwiązania umowy o świadczenie dotychczasowych usług i zaprzestania honorowania biletów jako obowiązujących i ważnych w pociągach WKD, zakupionych za pośrednictwem platformy sprzedażowej mPay. Bilety WKD w aplikacji mPay były dostępne w ramach dotychczasowej umowy wyłącznie do dnia 07.12.2025 (niedziela). Od dnia 08.12.2025 (poniedziałek) bilety zakupione w aplikacji mPay nie są honorowane w pociągach WKD.
Pozostałe, obecnie działające kanały sprzedaży biletów WKD będą funkcjonować nadal, bez zmian.
Zwracamy się do wszystkich podróżnych z uprzejmą prośbą o korzystanie z innych dostępnych kanałów sprzedaży biletów WKD, takich jak:
- kasy biletowe,
- automaty biletowe (stacjonarne i mobilne),
- aplikacja SkyCash,
- system sprzedaży internetowej WKD.
Dziękujemy za zrozumienie i zachęcamy do wcześniejszego zapoznania się z alternatywnymi formami zakupu biletów.
Jednocześnie Spółka WKD informuje, że prowadzone są intensywne rozmowy mające na celu rozszerzenie oferty o innych pośredników sprzedaży internetowej.
Załączniki
Zobacz także