10.05.2018 10:35

Jak poradzić sobie ze stresem?

302
Otaczający nas świat już tak jest skonstruowany, że wcześniej czy później zjawisko stresu spotyka każdego człowieka. Ważne, aby kiedy już się pojawi poradzić sobie z nim jak najlepiej.

Najczęściej stres kojarzony jest przez ludzi negatywnie, a samo przyznawanie się do niego uznawane jest za słabość. To dość powszechna opinia, która najprawdopodobniej może być mylona z negatywnymi emocjami. Stres jest czymś naturalnym i nieodłącznym, a najważniejszym jest to jak sobie z nim radzimy.

 

Świetną okazją do rozwijana odporności na stres są warsztaty uważności, które dla mieszkańców osiedla Michałowice zorganizował jego zarząd. Warsztaty odbywają się we wtorki w sali przy ul. Raszyńskiej 34. Pierwsze spotkanie odbyło się 8 maja.

 

W trakcie warsztatów, które prowadzi psycholog i trenerka MBSR [Mindfulness Based Stress Reduction] Magda Kulińska, uczestnicy uczą się jednej z najlepszych metod redukcji stresu, której skuteczność potwierdzona jest licznymi badaniami m.in. przez Stress Reduction Clinic University of Massachusetts.

 

Warsztaty uważności to szereg prezentacji i ćwiczeń, które obniżają napięcie psychofizyczne przy jednoczesnym zwiększeniu poziomu pozytywnych emocji. Między innymi dzięki technikom medytacyjnym, wizualizacyjnym i skanowania ciała uczestnicy warsztatów doświadczają siebie tu i teraz. Oczywiście w każdy człowieku tkwią pokłady radości i dystansu do codziennych problemów, wystarczy tylko je wydobyć.

 

Warsztaty w Michałowicach to okazja do odnalezienia równowagi emocjonalnej, zwolnienia tempa i złagodzenia psychosomatycznych objawów związanych ze stresem. Bez wątpienia nabycie odpowiednich nawyków uważności wymaga czas i treningu, ale jak mówi Magda Kulińska – 8 tygodniowy trening skutecznie pozwala nauczyć się jak radzić sobie z negatywnymi myślami i emocjami.     

 

Warsztaty uważności potrwają do 5 czerwca i są finansowane z funduszu  osiedla Michałowice.

 

 

Opublikowany przez: Mariusz Marcysiak
Podobne tematy: Michałowice Osiedle

Zobacz także