FAQ eBOI - najczęściej zadawane pytania, znane problemy

Nie mogę się zalogować - biała strona, błąd 500

Grafika poglądowa - Error 500, błąd 500
Przykład błędu

Zdarza się, że niektóre konta nie mogą poprawnie zalogować się do systemu. Najczęściej przeglądarka zwraca biały ekran z komunikatem na środku „błąd 500.”

W takim przypadku proszę sprawdzić czy można poprawnie zalogować się bezpośrednio do Profilu Zaufanego https://pz.gov.pl/ i czy profil jest ważny, czy nie upłynęła data ważności.

Jak to zrobić: Po zalogowaniu do profilu wybrać zakładkę „Szczegóły profilu”, następnie na końcu strony w sekcji Informacja o utworzeniu jest „Data wygaśnięcia”

Jeśli użytkownik loguje się poprawnie do Profilu Zaufanego i jest on ważny prosimy o zgłoszenie tego problemu na adres: eboi|michalowice.pl| |eboi|michalowice.pl Takie przypadki przekazujemy wykonawcy systemu do analizy. Następnie skontaktujemy się z użytkownikiem i powiadomimy o usunięciu usterki.

Na moim koncie nic nie ma, na moim koncie jest za mało danych/informacji.

W systemie konto może założyć każdy, niezależnie czy jest mieszkańcem i płaci podatki w naszej gminie czy nie. System generuje czyste konto dla każdej osoby fizycznej która zaloguje się poprawnym Profilem Zaufanym. System synchronizuje dane z rejestrami urzędowymi raz na dobę (w godzinach nocnych). Dopiero następnego dnia użytkownik powinien zobaczyć swoje zobowiązania podzielone na trzy sekcje:

  • Woda i ścieki
  • Podatek od nieruchomości rolny i leśny
  • Odpady

Jeśli w kolejnym dniu od aktywacji konta nie widzisz swoich zobowiązań to powodem może być fakt, że to nie Ty figurujesz w naszych rejestrach. (inna osoba np. małżonek/małżonka figuruje w ewidencji gruntów i budynków, złożyła deklarację odpadową lub zawarła umowę na wodę i zrzut ścieków).

Jeśli uważasz, że jest to błąd skontaktuj się z nami, najlepiej na adres eboi|michalowice.pl| |eboi|michalowice.pl sprawdzimy ponownie dokumenty i udzielimy informacji.

Czy można logować się inaczej ? Jak zalogować się przez login i hasło ?

Przykładowy widok opcji zaloguj

Nie, system nie obsługuje logowania przy użyciu loginu i hasła. Logowanie możliwe jest wyłącznie poprzez usługę Węzła Krajowego, czyli tak zwany Profil Zaufany.

Taki sposób uwierzytelniania pozwala jednoznacznie zidentyfikować Mieszkańca i całą operację przydzielenia i aktywacji konta przeprowadzić zdalnie. Pozwala też załatwiać sprawy on-line i podpisywać formularze elektroniczne. W przeciwnym wypadku potencjalni użytkownicy musieliby udać się do urzędu w celu weryfikacji, a następnie odebrać przydzielony login i hasło co sprzeczne jest z naszą wizją elektronicznego urzędu.

Widzę ujemne kwoty płatności i zobowiązań – co to oznacza ? Czy jest to błąd ?

Nie to nie błąd, taka sytuacja oznacza, że na Twoim indywidualnym koncie zaksięgowano nadpłatę.

Powody mogą być różne:

  • być może faktycznie Wpłacono więcej niż należało na dzień wpłaty, taka sytuacja się zdarza, Twoje środki nie przepadną zostaną rozliczone na poczet przyszłych zobowiązań za które zapłacono np. odpady;
  • być może system nie potrafił zaklasyfikować należność, np. wpłacona kwota nie pasuje do żadnej raty, opis przelewu nie wskazuje na rodzaj należności itp. Dział księgowy Urzędu sprawdzi Twoją płatność w kolejności wpływu i odpowiednio ją rozliczy ręcznie;
  • inny powód, czasem indywidualne sytuacje podatkowe są bardzo skomplikowane i nie pasuję do algorytmów systemu. W takim przypadku pracownik księgowości rozlicza konto podatnika ręcznie;

Jeśli masz wątpliwości do kwot które widzisz skontaktuj się z nami, nasz pracownik przeanalizuje Twoje konto i udzieli odpowiedzi. Kontakt email: eboi|michalowice.pl| |eboi|michalowice.pl lub telefonicznie z odpowiednim działem: https://www.michalowice.pl/e-urzad/kontakt

Nie ma eFormularza. Klikam eFormularz i przenosi mnie stronę główną ePUAP – dlaczego ?

Dzieje się tak ponieważ Użytkownik nie był wcześniej zalogowany, niestety nie mamy wpływu na działanie systemu ePAUP. Najwygodniej najpierw zalogować się w systemie eBOI, następnie przejść do karty usługi on-linie i wybrać odpowiedni eFormularz.

Jeśli zalogowałeś się i przeniosło Cię na stronę główną ePUAP to zwróć uwagę, że system otworzył w przeglądarce kolejną zakładkę z portalem ePUAP. Wróć do poprzedniej karty i ponownie wybierz odpowiedni eFormularz.

Nie ma płatności, zobowiązań za ten rok. Nie ma należności za podatek.

To normalna sytuacja na początku roku i wynika wprost z przepisów Ordynacji Podatkowej. Kwoty zobowiązań na Twoim indywidualnym koncie podatnika pojawią się dopiero, kiedy odnotujemy, że doręczono Ci decyzję podatkową za dany rok. Najczęściej następuje to w momencie przekazania przez Urząd Pocztowy do Urzędu Gminy zwrotnego potwierdzenia doręczenia decyzji.

Jeśli otrzymałeś już decyzję podatkową ustalającą wymiar podatku na dany rok to możesz dokonać płatności wymienionej w niej kwoty należności (za konkretne raty lub cały rok) na wskazany w decyzji indywidualny numer rachunku bankowego. Należności i płatności w systemie eBOI pojawią się na Twoim koncie po zatwierdzeniu księgowań, prosimy o cierpliwość.

Jak mogę sprawdzić swój indywidualny numer konta bankowego/informacje o płatnościach.

Przykładowy ekran szczegółów konta

Informacje dotyczące Twoich zobowiązań dostępne są online i podzielone na kategorie płatności (w tym Twoje indywidualne numery rachunków bankowych przypisane do poszczególnych płatności). 

  • W pierwszej kolejności zaloguj się do systemu eBOI.
  • Przejdź do zakładki "Twoje płatności" z listy w środkowej części ekranu głównego.
  • Jeśli nie widzisz żadnych płatności na liście to ustaw filtr na "Wszystkie statusy" i "Wszystkie terminy", a następnie wyszukaj.
  • Indywidualny numer rachunku bankowego znajdziesz przy każdym rodzaju płatności w zakładce "Szczegóły"