Usuń AZBEST już dziś
Dotacja celowa na usuwanie i utylizację odpadów zawierających azbest

Z opracowanej inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest wynika, że na terenie gminy Michałowice znajduje się przeszło 500 obiektów pokrytych eternitem. Gmina Michałowice przygotowała zasady udzielania dotacji celowej na usuwanie i utylizację odpadów niebezpiecznych zawierających azbest. Nie czekaj na ostatnią chwilę, zacznij działać już dziś.
Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać dotację:
1. Złożyć wniosek o dotację, do którego należy dołączyć:
a) ocenę stanu możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
b) kopię dokumentu potwierdzającego, że wnioskodawca jest właścicielem nieruchomości.
Po złożeniu tych dokumentów zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji, na podstawie której środki finansowe będę przekazane na realizację zadania przed przystąpieniem do prac.
2. Przed przystąpieniem do prac wnioskodawca jest obowiązany do złożenia:
a) kopii potwierdzenia zgłoszenia w Wydziale Architektury Starostwa Powiatowego w Pruszkowie robót budowlanych (wymiana poszycia dachowego jest robotą budowlaną wymagającą zgłoszenia, jeżeli ingerujemy w konstrukcję budynku).
b) kopii umowy na wykonanie prac zawartej z firma posiadającą decyzję zatwierdzającą program gospodarki odpadami wydaną przez właściwego starostę.
3. Wnioskodawca jest obowiązany do powiadomienia o zakończeniu prac oraz przedłożenia:
a) informacji o wyrobach zawierających azbest.
b) kopii oświadczenia przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych zgodnie z § 8, ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71, poz. 649), zawierającego dodatkowo informację o łącznej powierzchni płyt azbestowo-cementowych usuniętych z obiektów budowlanych.
c) kopii karty przekazania odpadów niebezpiecznych zawierających azbest, do podmiotu zajmującego się unieszkodliwianiem odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
d) oryginału rachunku (faktury VAT) wystawionego przez przedsiębiorcę za usunięcie i utylizację odpadów zawierających azbest (dokument będzie zwracany).
Beneficjent składa Wójtowi Gminy Michałowice rozliczenie finansowe wykonanego zadania w terminie 15 dni po upływie wykorzystania dotacji. Środki finansowe niewykorzystane do tego terminu Beneficjent jest zobowiązany zwrócić na rachunek bankowy udzielającego dotacji.
Dokumenty do pobrania:
1. Wniosek o udzielenie dotacji.
2. Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.
3. Informacja o wyrobach zawierających azbest.
Podstawa prawna:
Uchwała Nr VIII/66/2011 Rady Gminy Michałowice z dnia 7 lipca 2011 r.
Uchwała Nr VIII/55/2015 Rady Gminy Michałowice z dnia 16 czerwca 2015 r.
Jednolity tekst zasad udzielania dotacji.
Więcej informacji, jak również pomoc w wypełnieniu dokumentów uzyskają Państwo w Referacie Ochrony Środowiska Urzędu Gminy: pokój nr 206, tel. 22 350 91 32.